Home Actualidad Presentan en proyecto Gandia Capital Cultural Valenciana
Presentan en proyecto Gandia Capital Cultural Valenciana
Warning: A non-numeric value encountered in /homepages/44/d435301354/htdocs/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1713
0

Presentan en proyecto Gandia Capital Cultural Valenciana

0

Representantes de la ciudad de Gandia se han reunido, este miércoles 26 de abril, en la Conselleria de Cultura de Valencia para perfilar el que será el proyecto cultural del año en la Comunitat Valenciana. Así la alcaldesa de Gandia, Diana Morant, la vicealcaldesa Lorena Milvaques y el concejal de Cultura Joan Muñoz han sido recibidos por el Conseller Vicent Marzà y su equipo.

 

El Conseller Marzà les ha anunciado oficialmente  que Gandia será la primera ciudad de la Comunitat Valenciana en convertirse en Capital Cultural Valenciana para el año 2018.

 

Un anuncio que abre un amplio abanico de posibilidades culturales y de promoción para la ciudad. La alcaldesa de Gandia, Diana Morant, ha pronunciado un sentido discurso en el que ha hecho un repaso por la historia y la cultura de la ciudad desde los restos arqueológicos de la Cova del Parpalló, los grandes clásicos de la literatura valenciana, la familia Borja hasta la Semana Santa y las fallas. Todo para concluir que «està en l’ADN de Gandia ser Capital Cultural Valenciana. Hui li posem títol a un reconeixement de la tasca que han fet els governs des de sempre apostant per la cultura i lluitant per estar a l’alçada del nostre vast llegat històric, patrimonial i cultural. Nosaltres volem una ciutat consumible culturalment els 365 dies de l’any. I estem treballant per a fer de Gandia, com a gran ciutat que és, no sols un centre consumidor de cultura, sinó també productor d’ella, fomentant l’activitat dels creadors de cultura en totes les seues facetes».

 

La alcaldesa también ha detallado que el proyecto de Gandia Capital Cultural Valenciana ya está perfilado y estructurado teniendo en cuenta las estaciones del año. Así ha que destacar 4 grandes bloques que son: Primavera d’Arts Plàstiques ( que incluye Certamen ‘Coll Alas’, Exposició ‘El Tirant dibuixat’, Art a les parets, Ruta urbana de passatges literaris, Mapa sonor de la ciutat, Festival Sona Baixet, Visitatio Sepulchri, Festival Cortoons de curtmetratges d’animació, La memòria de la modernitat y La Diputació a les comarques) Estiu d’Arts Musicals ( con Marquesa Concerts, Festival Polisònic, Festival de guitarra Mestre Salvador Garcia, Panxaverda, La Mar de Músiques y Festival d’havaneres, Palaudiovisual, Port Art, Universitat d’Estiu de Gandia, Escena Gandia) Tardor d’Arts Literàries (que integra Exposició ‘La modernitat mira als Clàssics’, Gimcana dels Clàssics, Homenatge a la Paraula, Contes al Palau, Els Clàssics al món, Lliurament dels premis literaris: XL Premi de Narrativa Joanot Martorell i LVI Premi de Poesia Ausiàs March) por último el ciclo cultural acaba con Hivern d’Arts Escèniques i Audiovisuals ( en el que se ofrecerá Mostra de teatre amateur Ligorio Ferrer, Exposició Patrimoni artístic de Gandia, Bocados de cine, Festival de curtmetratges fallers, Cine pot, Comunica2, Valencians i valencianes que marquen futur, Jazz Dijous, Concerts Pro-Música, El Cant de la Sibil.la, Festival musical Hostes, Gimcana de la llengua, Els 30 imprescindibles del cinema).
Por su parte el conseller de Cultura, Vicent Marzà, ha calificado de “muy ambicioso” el proyecto presentado por el Ayuntamiento de Gandia para convertirse en capital cultural durante el próximo año. Marzà ha avanzado que la Generalitat estará al lado del consistorio gandiense mediante la aportación de una serie de inversiones, que de momento no ha especificado, y mediante la confección de una programación que complemente el proyecto presentado por Gandia.